Ferierapport – 2. dag, 1. del

For det første, så opdagede jeg i nat, at luftmadrassen er utæt. Fucking billige lort. Dernæst skriger mågerne fra kl. 4, og naboerne fra klokken 7. Hvor er jeg dog bare glad for, at jeg tog ørepropper med, så jeg kunne sove helt til klokken 9 med lettere ømhed i ryggen til følge.

Jeg skrev et par sider på papir i går aftes, de kommer her:

Efter at have kigget på den officielle fartplan til/fra Christiansø viser det sig, at afgangen kl. 15, som jeg fandt på deres hjemmeside, er en specialafgang, hvis formål er at hente de sidste turister fra øen, så den kan man ikke komme med. Desuden er det svært at gennemskue, helt præcis hvordan det fungerer med en specialtur, hvor man skal overnatte. Da jeg alligevel ikke kan se tv-2-koncerten derovre, vælger jeg ikke at tage derover tirsdag alligevel, da jeg ville skulle meget tidligt af sted i morgen (i dag tirsdag, red.), hvilket jeg heller ikke gider. I stedet vil jeg tage i det dér tropeland (som der heller ikke ville have blevet tid til, hvad jeg taget til Christiansø som planlagt), og samtidig vil jeg tage en længere cykeltur rundt på øen, først sydpå til Dueodde, dernæst nordpå gennem Aakirkeby (igen), Almindingen, østpå over Svaneke til Gudhjem, hvor jeg overnatter.

Der kan jeg så efterlade mit habengut onsdag og tage en sviptur til Christiansø og om aftenen tage til Oluf Høst og høre tv-2. Det passer alt sammen meget bedre sammen – jeg får set mere, men får ikke hilst på tv2-fansene før onsdag i Gudhjem.

I dag (i går mandag, red.) har jeg cyklet ca. 40 km, og i morgen vil jeg tro det bliver 50-60 stykker – forhåbentlig i lidt mere bakket terræn. Hernede syd på øen er der sgu lige så fladt som på Lolland.

Hvis man vil, kan man følge mine geografiske anvisninger på dette kort. Jeg cykler primært på de grønne cykelveje, som for det meste er cykelstier lidt væk fra de trafikerede veje.