USA-tur – dag 3 og 4

Dag 3 i Los Angeles blev primært brugt på at transportere mig selv med bus og Metro fra Anaheim til West Hollywood, hvor jeg havde booket i første omgang 4 overnatninger på Hollywood Hotel (med untitlen “The Hotel of Hollywood”). Det lyder nok rimelig fancy, men det er “bare” et trestjernet hotel uden så mange dikkedarer. Da jeg havde indlogeret mig tog jeg Metroen ind til L.A. Downtown og gik en tur op ad et stykke af Broadway, som jeg fandt ud af er en mange kilometer lang gade, men det var allerede blevet mørkt, og mange af de små butikker i gaderne var ved at lukke. I stedet for kunder og turister hang der primært hjemløse og andre af samfundets mest udsatte mennesker ud. De velhavende, som var i byen, sad på den fine Restaurant Louie og undlod at kigge ud ad vinduet til resten af samfundet. Det kunne jeg ikke holde ud at se på ret længe, så jeg tog tilbage til mit hotel.

På dag 4 havde jeg besluttet mig for, at jeg ikke skulle gå så meget, da mine fødder stadig var rimelig ømme efter to lange gåtursdage tidligere, så jeg ville tage en bus ud til den nærmeste Walmart Supercenter, som lå i bydelen Pico Rivera. Forretningen viste sig at være på cirka samme størrelse på Bilka i Field’s, så det var slet ikke så storslået, som jeg havde forventet, og der var desværre meget rodet i flere af deres afdelinger, og en del hylder var tomme, så noget af det, jeg kom for at kigge på og måske købe, havde de slet ikke. Jeg tog derfor tidligt tilbage med bussen og stod meget impulsivt af på et sted, hvor havde set en masse stå af, da jeg kørte den anden vej. Det viste sig at være indkøbscenteret Citadel Outlets med en masse små “outlet stores” (“direkte fra firmaet”-butikker). Det var primært modetøjsforretninger med gode rabatter pga. julehandlen, som lige var begyndt, men jeg fandt desværre ikke noget, som jeg ville have så meget, at jeg var villig til at presse kufferten endnu mere – ikke engang et par t-shirts. Dagen gik derfor uden at jeg brugte penge på andet end et bælte, som jeg havde glemt at tage med fra Danmark.

Her et par billeder fra dagene. Større gallerier kan ses her og her.